Internationale kunde CASES fra Barrett’s Values Centre

I Danmark repræsenteres Barrett’s Values Centre, blandt andet af Oplyst Lederskab. De nedenstående CASE studies er eksempler på resultatet af internationale opgaver løst af Barrett’s Values Centre.

De giver et utroligt godt indblik i, HVOR detaljeret og effektivt Barrett’s kulturanalyser virker i organisationer.

Volvo Trucks Int. Division

volvo_trucks_case_study

Fra gode resultater til fremragende præstationer!

Volvo Trucks Internationale Division er en meget profitabel del af Volvo Trucks organisationen. I kontrast til organisationens profitabilitet, led ledelsen under store og betydningsfulde interne spændinger i ledergruppen. CEO’en igangsatte derfor et lederudviklingsprogram i midten af 2008, som inkluderede et individuelt coaching forløb for medlemmerne i ledergruppen.

Læs CASEN her:

Nedbank

nedbank_case_study

Sådan var strategi, kultur og lederskab en del af Nedbanks turnaround proces.

Det var straks klart, at det ville kræve en masse hårdt arbejde for at lave en succesfuld turnaround i en af Sydafrikas ældste og traditionelt set ”ambitiøse” banker. Alt fra måden banken lavede forretninger på (virksomhedens strategi og aktiviteter), til måden som de ansatte fungerede på (organisationskulturen), til måden banken kunne sikre en succesfuld implementering, udførelse og opnåelse af mål (organisationens lederskab) skulle igennem en total revision og ”genopdagelse”.

Læs CASEN her:

Unilever Brasilien

unilever_case_study

Arbejde med kulturen får nettoomsætningen til at stige betragteligt.

Unilever Brasilien har en utrolig organisatorisk kulturarv, der er opbygget over mere end 80 år. Efter årtier med stærk vækst, stagnerede den i 2004-2005 og det blev nødvendigt at forny forretningen. I begyndelsen af 2008 igangsatte den nyligt valgte formand Kees Krythoff, sammen med bestyrelsen i Unilever Brasilien, et transformations program der skulle genvinde væksten. Bestyrelsen anerkendte, at programmet ikke alene skulle håndtere de strategiske udfordringer, men også i høj grad den organisatoriske kultur.

ING Bank Asien

ing_banking_case_study (2)

Evnen at forstå medarbejderengagement set gennem et værdisyn.

ING introducerede i 2004 et ledelsesværktøj til at hjælpe dem med at måle medarbejdertilfredshed. På det tidspunkt var en af de strategiske grundpiller for virksomheden, at etablere en high performance organisationen. Efter at have definere en strategi og at have organiseret strukturen, blev kulturen det allervigtigste aspekt i forhold til at gøre den nødvendige forskel.

Accenture Business Service

Accenture_Case_Study2_0

Sådan klarede vi forhindringen fra at komme fra mig til vi til os.

ABS er en global intern service organisation med 4800 ansatte, med et stærkt engagement i at leve organisationens værdier for at kunne beholde og udvide organisationskulturen. ABS er en del af nøglen til, hvordan Accenture organisationen er i stand til at køre den globale forretning effektivt for samtlige 250.000 ansatte. Næsten en tredjedel af alle Accenture’s operationer går gennem ABS. ABS investerede i kultur værdi analysen, som en måde til at måle deres kultur og finde ud af, hvad de gjorde godt, og hvor de kunne forbedre sig for at støtte deres overordnede HR-strategi.